Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Ssangyong ACTYON I 2.3 4x4 (2006.11-???) 150km » 10285K original imperium
wybrany samochód: 
Ssangyong Actyon I 2.3 4x4 (2006.11-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10285K ORIGINAL IMPERIUM

10285K Zestaw koła pasowego, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10285K

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]139,67
Numer komponentu10
Ilość żeber5
Masa [g]1774
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubami
dla numeru OE03G105243
Średnica wewnętrzna [mm]30
Szerokość 1 [mm]18,54
nr EAN8039703492166

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10285K ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5, ze śrubami) pasuje do: AUDI A3, A4 ALLROAD B8, A4 B6, A4 B7, A4 B8, A4 B9, A5, A6 C6, A6 C7, Q2, Q3, Q5, TT, FORD GALAXY I 1.6D-2.5D 03.95-
numery OEM:
AUDI      038105243E
AUDI      03G105243
AUDI      03G105243C
FORD      1315782
FORD      3M216B320AA
MITSUBISHI      MN980049
SEAT      038105243E
SEAT      03G105243
SEAT      03G105243C
SKODA      038105243E
SKODA      03G105243
SKODA      03G105243C
VOLKSWAGEN      038105243E
VOLKSWAGEN      03G105243
VOLKSWAGEN      03G105243C

Zastosowanie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10285K ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw koła pasowego, wał korbowy 10285K ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.