Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10361 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10361 ORIGINAL IMPERIUM

10361 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
348.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:2 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10361

Masa [g] 3303
Ilość żeber 5
nr EAN 8036037455508

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10361 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: FORD GALAXY II, GALAXY MK II, MONDEO IV, MONDEO V, S-MAX, JAGUAR XF II, LAND ROVER DISCOVERY SPORT, FREELANDER 2, RANGE ROVER EVOQUE 2.0 03.10-

Koło pasowe, wał korbowy 10361 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 10361 producenta ORIGINAL IMPERIUM

FORD

1682158, 31460551, 5087792, 5348415, AG9E6B319AA, AG9E6B319AB, AG9E6B319AC, AG9G6B319AD

LAND ROVER

LR025252, LR068885, LR078547

numery OEM:
FORD      1682158
FORD      31460551
FORD      5087792
FORD      5348415
FORD      AG9E6B319AA
FORD      AG9E6B319AB
FORD      AG9E6B319AC
FORD      AG9G6B319AD
LAND ROVER      LR025252
LAND ROVER      LR068885
LAND ROVER      LR078547
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10361 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10361 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.