Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Volkswagen NEW BEETLE (9C1, 1C1) 1.8 T (2001.11-2005.06) 180km » 90122 original imperium
wybrany samochód: 
Volkswagen New Beetle (9c1, 1c1) 1.8 T (2001.11-2005.06) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90122 ORIGINAL IMPERIUM

90122 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
113.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90122

Status produktu: Normalny
dla numeru OE1251133
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Masa [g]589
nr EAN8040241497544

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90122 ORIGINAL IMPERIUM

Obudowa termostatu pasuje do: VOLVO C30, C70 II, S40 II, S60 II, S80 II, V40, V50, V60 I, V70 III, CITROEN BERLINGO, BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C1, C15, C15/MINIVAN, C2 1.4-3.0 07.86-
numery OEM:
ALFA ROMEO      9656182980
CITROËN      1336Y9
FIAT      9656182980
FORD      1251133
LANCIA      9656182980
PEUGEOT      1336Y9
VOLVO      30725119
VOLVO      30757523

Zastosowanie Korpus termostatu 90122 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.