Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi 80 B4 Avant (8C5) 1.9 TD (1991.09-1994.12) 75km » 10K2067-OYO oyodo
wybrany samochód: 
Audi 80 B4 Avant (8c5) 1.9 Td (1991.09-1994.12) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

koŃcÓwka drĄŻka kierowniczego wewnĘtrzn 10K2067-OYO OYODO

10K2067-OYO koŃcÓwka drĄŻka kierowniczego wewnĘtrzn OYODO
84.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

10K2067-OYO

producent:

OYODO

Indeks: OYO 10K2067-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Końcówka drążka wzdłużnego
Nazwa: KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO WEWNĘTRZN
Opis: TOYOTA DYNA 150 2.0, 2.8D 95->
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 4504729095
Numer dostawcy: 10K2067-OYO

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koŃcÓwka drĄŻka kierowniczego wewnĘtrzn 10K2067-OYO OYODO

numery OEM:
TOYOTA      45047-29095
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie koŃcÓwka drĄŻka kierowniczego wewnĘtrzn 10K2067-OYO OYODO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.