Indeks: OYO 30K0322-OYO Marka: OYODO Grupa towarowa TecDoc: Połączenie osiowe, rozciągalny drążek kierowniczy Nazwa: DRĄŻEK KIEROWNICZY KIA Opis: CEE'D 1.4I/1.6I/2.0I/1.6CRDI/2.0CRDI 06.11->/ HYUNDAI I30 1.4I/1.6I/2.0I/1.6CRDI/2.0CRDI 07.05 ->/ HYUNDAI I30 KOMBI 1.6I/2.0I/1.6CRDI/2.0CRDI 07.05 ->
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1 Zamiennik: : 565402H000 Numer dostawcy: 30K0322-OYO
Parametry:oś przednia
Długość całkowita [mm] : 180
Gwint zewnętrzny 1 [mm] : 16x1,5
Gwint zewnętrzny 2 [mm] : 14x1,5
Informacje
N-ry oe
Zamienniki
Zastosowanie w autach
Zapytaj o produkt
Dodatkowe informacje o produkcie drążek kierowniczy kia 30K0322-OYO OYODO
numery OEM:
HYUNDAI
565402H000
KIA
56540 2H000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach
Zastosowanie drążek kierowniczy kia 30K0322-OYO OYODO w samochodach:
Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego
Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.
Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.
Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.
Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.