Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Saab 9-3 Kombi (E50) 1.9 TiD (2005.03-2015.02) 120km » 30K0331-OYO oyodo
wybrany samochód: 
Saab 9-3 Kombi (e50) 1.9 Tid (2005.03-2015.02) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

drĄŻek kierowniczy kia 30K0331-OYO OYODO

30K0331-OYO drĄŻek kierowniczy kia OYODO
33.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30K0331-OYO

producent:

OYODO

Indeks: OYO 30K0331-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Połączenie osiowe, rozciągalny drążek kierowniczy
Nazwa: DRĄŻEK KIEROWNICZY KIA
Opis: SORENTO III 09.05 -> LEWY
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 577242P100
Numer dostawcy: 30K0331-OYO
Parametry:z przodu z lewej Długość całkowita [mm] : 204,5
Gwint zewnętrzny 1 [mm] : 16x1,5
Gwint zewnętrzny 2 [mm] : 18x1,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie drĄŻek kierowniczy kia 30K0331-OYO OYODO

numery OEM:
KIA      57724-2P100
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie drĄŻek kierowniczy kia 30K0331-OYO OYODO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.