Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Volkswagen PHAETON (3D1, 3D2, 3D3, 3D4, 3D6, 3D7, 3D8, 3D9) 3.2 V6 4motion (2004.02-2008.11) 241km » 60K0012-OYO oyodo
wybrany samochód: 
Volkswagen Phaeton (3d1, 3d2, 3d3, 3d4, 3d6, 3d7, 3d8, 3d9) 3.2 V6 4motion (2004.02-2008.11) 241km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

osŁona drĄŻka kierowniczego ssangyong 60K0012-OYO OYODO

60K0012-OYO osŁona drĄŻka kierowniczego ssangyong OYODO
21.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

60K0012-OYO

producent:

OYODO

Indeks: OYO 60K0012-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Osłona, układ kierowniczy
Nazwa: OSŁONA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO SSANGYONG
Opis: ACTYON 2006 ->/ ACTYON SPORT II 2012 ->/ KYRON 2006 -> / REXTON 2002 -> /RODIUS 2004 ->
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 466KT08000
Numer dostawcy: 60K0012-OYO

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie osŁona drĄŻka kierowniczego ssangyong 60K0012-OYO OYODO

numery OEM:
SSANGYONG      466KT08000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie osŁona drĄŻka kierowniczego ssangyong 60K0012-OYO OYODO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.