Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Mazda MX-5 I (NA) 1.8 (NA8C) (1993.01-1998.04) 130km » 7.09269.53.0 pierburg
wybrany samochód: 
Mazda Mx-5 I (na) 1.8 (na8c) (1993.01-1998.04) 130km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CHŁODNICA OLEJU CITROEN JUMPER 2.2HDI 06- Z OBUDOWĄ 7.09269.53.0 PIERBURG

203.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 10.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7.09269.53.0

producent:

PIERBURG

Długość [mm]119
Szerokość [mm]80
Wysokość [mm]127
liczba skrzydeł/łopatek13

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CHŁODNICA OLEJU CITROEN JUMPER 2.2HDI 06- Z OBUDOWĄ 7.09269.53.0 PIERBURG

Obudowa filtra oleju pasuje do: CITROEN JUMPER II, FIAT DUCATO, FORD TOURNEO CUSTOM V362, TRANSIT, TRANSIT CUSTOM V362, TRANSIT TOURNEO, TRANSIT V363, PEUGEOT BOXER 2.2D 04.06-
numery OEM:
CITROËN      1103 Q1
CITROËN      9675549080
CITROËN      9808866680
FORD      1372321
FORD      1704048
FORD      1829179
FORD      2 070 846
FORD      2007522
FORD      2132516
PEUGEOT      1103 Q1
PEUGEOT      9675549080
PEUGEOT      9808866680
FORD USA      6C1Q-6B624-AC
FORD USA      BK2Q-6B624-BB
FORD USA      BK2Q-6B624-CB

Zastosowanie CHŁODNICA OLEJU CITROEN JUMPER 2.2HDI 06- Z OBUDOWĄ 7.09269.53.0 PIERBURG w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.