Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mazda CX-7 (ER) 2.3 MZR DISI Turbo AWD (ER3P) (2007.10-2009.08) 258km » 91-01476 rts
wybrany samochód: 
Mazda Cx-7 (er) 2.3 Mzr Disi Turbo Awd (er3p) (2007.10-2009.08) 258km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-01476 RTS

91-01476 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RTS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

91-01476

producent:

RTS

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Gwint wewnętrzny 1 [mm]M16x1,5
Gwint zewn. 2 [mm]M16x1,5
Długość [mm]74
Ciężar [kg]0,47
nr EAN8435130304742

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-01476 RTS

KOŃCÓWKA DR RTS 91.01476 MERCEDES SPRINTER
numery OEM:
DODGE      5104091AA
MERCEDES-BENZ      730.408
MERCEDES-BENZ      730.409
MERCEDES-BENZ      730.410
MERCEDES-BENZ      730.411
MERCEDES-BENZ      730408
MERCEDES-BENZ      730409
MERCEDES-BENZ      730410
MERCEDES-BENZ      730411
MERCEDES-BENZ      9014600048
MERCEDES-BENZ      9014600148
MERCEDES-BENZ      9014600248
MERCEDES-BENZ      9014600348
VOLKSWAGEN      2D0422811

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-01476 RTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-01476 RTS:

Kamil, Smołdzino
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jarosław, Tomaszów Lubelski
2020-08-18
 5/5
Kupiłem wewnętrzny niestety z lewym gwintem.
Kamil, Smołdzino
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.