Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 91-12836 rts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-12836 RTS

91-12836 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RTS
60.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

91-12836

producent:

RTS

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość [mm] 190
Ciężar [kg] 0,61
Gwint zewn. 1 [mm] 11/16x18h-LHT
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,25
nr EAN 8435130307453

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-12836 RTS

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-12836 ma zastosowanie do modeli samochodów

CADILLAC

ESCALADE, CTS, XLR, SRX, STS, DEVILLE, BLS

CHEVROLET

IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-12836 producenta RTS

CADILLAC

NA

CHEVROLET

26000150, 26059033

numery OEM:
GMC      26059033
CHEVROLET      26000150
CHEVROLET      26059033
BUICK      26059033
CADILLAC      N/A
zamienniki:
AMGES2836RL
brak
MOOG

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-12836 RTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-12836 RTS:

Kamil, Smołdzino
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jarosław, Tomaszów Lubelski
2020-08-18
 5/5
Kupiłem wewnętrzny niestety z lewym gwintem.
Kamil, Smołdzino
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.