Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 91-90664-1 rts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-90664-1 RTS

91-90664-1 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RTS
56.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

91-90664-1

producent:

RTS

Gwint zewn. 1 [mm] M16x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,25
Długość [mm] 206
Ciężar [kg] 0,828
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
nr EAN 8435130364357

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-90664-1 RTS

numery OEM:
FORD      4791288
FORD USA      7T433289AA
FORD USA      7T4Z3A130A
LINCOLN      7T4Z3A130A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-90664-1 RTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-90664-1 RTS:

2020-08-18
 5/5
Kupiłem wewnętrzny niestety z lewym gwintem.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.