Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 91-98014-2 rts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-98014-2 RTS

91-98014-2 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RTS
57.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

91-98014-2

producent:

RTS

Gwint wewnętrzny 1 [mm] M14x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,25
Długość [mm] 206
Ciężar [kg] 0,837
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
nr EAN 8435130366313

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-98014-2 RTS

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-98014-2 ma zastosowanie do modeli samochodów

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-98014-2 producenta RTS

MAZDA

EG2132290, EG2132290A, EG2132290B, EG21332290, EG21332290A, EG21332290B, TD1132290, TD1132290A, TD11329

numery OEM:
MAZDA      EG2132290
MAZDA      EG2132290A
MAZDA      EG2132290B
MAZDA      EG21332290
MAZDA      EG21332290A
MAZDA      EG21332290B
MAZDA      TD1132290
MAZDA      TD1132290A
MAZDA      TD11329
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-98014-2 RTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-98014-2 RTS:

Kamil, Smołdzino
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Smołdzino
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jarosław, Tomaszów Lubelski
2020-08-18
 5/5
Kupiłem wewnętrzny niestety z lewym gwintem.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.