Typ amortyzatora | Amortyzator teleskopowy |
System tłumienia drgań zawieszenia | rura pojedyncza |
Rodzaj amortyzatorów | Ciśnienie gazu |
Parametr | ETXOV36/13X53A |
Sposób mocowania amortyzatora | górny trzon |
Sposób mocowania amortyzatora | dolne widełki |
nr EAN | 4013872903924 |
Dodatkowe informacje o produkcie Amortyzator 317 348 SACHS
MERCEDES-BENZ | 211 320 03 13 | |
MERCEDES-BENZ | 211 320 04 13 | |
MERCEDES-BENZ | 211 320 06 13 | |
MERCEDES-BENZ | 211 320 41 13 | |
MERCEDES-BENZ | 211 320 42 13 | |
MERCEDES-BENZ | 211 320 43 13 | |
MERCEDES-BENZ | 211 323 02 00 | |
MERCEDES-BENZ | 211 323 13 00 | |
MERCEDES-BENZ | 211 323 20 00 | |
MERCEDES-BENZ | 211 323 23 00 | |
MERCEDES-BENZ | 211 323 24 00 | |
MERCEDES-BENZ | 211 323 93 00 | |
MERCEDES-BENZ | 219 320 00 13 | |
MERCEDES-BENZ | 219 320 01 13 | |
MERCEDES-BENZ | 219 320 02 13 | |
MERCEDES-BENZ | 219 323 00 00 | |
MERCEDES-BENZ | A 211 320 03 13 | |
MERCEDES-BENZ | A 211 320 04 13 | |
MERCEDES-BENZ | A 211 320 06 13 | |
MERCEDES-BENZ | A 211 320 41 13 | |
MERCEDES-BENZ | A 211 320 42 13 | |
MERCEDES-BENZ | A 211 320 43 13 | |
MERCEDES-BENZ | A 211 323 02 00 | |
MERCEDES-BENZ | A 211 323 13 00 | |
MERCEDES-BENZ | A 211 323 20 00 | |
MERCEDES-BENZ | A 211 323 23 00 | |
MERCEDES-BENZ | A 211 323 24 00 | |
MERCEDES-BENZ | A 211 323 93 00 | |
MERCEDES-BENZ | A 219 320 00 13 | |
MERCEDES-BENZ | A 219 320 01 13 | |
MERCEDES-BENZ | A 219 320 02 13 | |
MERCEDES-BENZ | A 219 323 00 00 |
Zastosowanie Amortyzator 317 348 SACHS w samochodach:
Opinie Klientów o Amortyzator 317 348 SACHS:
Amortyzatory samochodowe
Amortyzowanie to nic innego jak łagodzenie skutków określonego działania. W przypadku samochodów będą to uboczne efekty jazdy po nierównej nawierzchni. Podczas przemieszczania się auta powodują one drgania, pogarszając komfort jazdy i negatywnie oddziałując na konstrukcję samochodu. Mają też wpływ na przyczepność kół do podłoża, obniżając poziom bezpieczeństwa jazdy. Aby wyeliminować te problemy w pojazdach montuje się amortyzatory. Są to specjalne konstrukcje olejowe lub gazowe, których zadaniem jest tłumienie takich drgań.
Amortyzatory samochodowe dzielą się na olejowe i olejowo-gazowe. Pierwsze mają budowę otwartą, bez komory kompensacyjnej. W drugich gaz jest zamknięty w szczelnym zbiorniku, w którym „pływa” tłok. Wyróżnia się też amortyzatory samochodowe jedno- i dwururowe. Pierwsze są zbudowane z cylindra roboczego, tłoka, tłoczyska, prowadnicy tłoczyska, zbiornika wyrównawczego oraz zaworu dennego. W modelach dwururowych tłok i tłoczysko są ze sobą połączone. Zbiornik wyrównawczy zazwyczaj jest wypełniony powietrzem lub azotem.
Praca amortyzatora przebiega w dwóch etapach. Pierwszym jest ściskanie cieczy w zbiorniku, drugim – jej rozprężenie. Dzięki specyficznym właściwościom cieczy energia drgań mechanicznych jest przez nią pochłaniana, a pojazd porusza się płynniej i dobrze trzyma się drogi.
Amortyzatory samochodowe są jednymi z najbardziej eksploatowanych elementów pojazdu. Poziom tej eksploatacji wzrasta przy nieostrożnej, brawurowej jeździe po wybojach i wysokich krawężnikach. Dlatego zaleca się wymianę tych części (parami) co 60-100 tys.
W asortymencie sklepu e-autoparts znalazły się amortyzatory olejowe i gazowe wielu znanych producentów. Ze względu na konieczność precyzyjnego dopasowania elementu do konkretnego modelu samochodu przygotowaliśmy bogatą ofertę produktów do aut marek takich jak Opel, Hyundai, KIA, Chrysler, Volvo, Skoda, Audi, VW i wielu innych.