Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3182 600 178 sachs

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 600 178 SACHS

3182 600 178 Wysprzęglik centralny sprzęgła SACHS
sachs 3182 600 178
 

    Ocena:
numer części:

3182 600 178

producent:

SACHS

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 3182 654 282
nr EAN 4013872753086

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 600 178 SACHS

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: ABARTH 500 / 595 / 695, 500C / 595C / 695C; ALFA ROMEO MITO; FIAT 500, 500 C, 500L, 500X, DOBLO, DOBLO CARGO, GRANDE PUNTO, LINEA 1.3D-1.4LPG 05.07-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55210245
ALFA ROMEO      55214650
ALFA ROMEO      55240573
ALFA ROMEO      55243919
ALFA ROMEO      55243921
CHRYSLER      55243919
FIAT      55210245
FIAT      55214650
FIAT      55231613
FIAT      55238614
FIAT      55240573
FIAT      55243919
FIAT      55243921
LANCIA      55210245
LANCIA      55214650
LANCIA      55243919
OPEL      55243919
OPEL      55243921
VAUXHALL      55243919
VAUXHALL      55243921

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 600 178 SACHS w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.