Materiał | Aluminium |
Ilość zębów | 19 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna PA1252 SALERI SIL
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
JIMNY samochód terenowy zamknięty, GRAND VITARA I, CARRY, WAGON R+, IGNIS I, LIANA, ALTO VI
MINI, MINI CLUBMAN, MINI COUNTRYMAN, MINI coupe, MINI Roadster, MINI CLUB, MINI PACEMAN
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
1232179, 1313842, 1351130, 1364681, 1430428, 1715839, 3M5Q8591BB, 3M5Q8591BC, 3M5Q8591CA
1201G1, 1201G9, 1201K8, 1609417680
1201G1, 1201G9, 1201K8
Y60115010, Y60115010A, Y60115010B, Y60115S20, Y60315100
30711527, 30751971
1740069K00
11517805992
CITROËN | 1201G1 | |
CITROËN | 1201G9 | |
CITROËN | 1201K8 | |
CITROËN | 1609417680 | |
FORD | 1232179 | |
FORD | 1313842 | |
FORD | 1351130 | |
FORD | 1364681 | |
FORD | 1430428 | |
FORD | 1715839 | |
FORD | 3M5Q8591BB | |
FORD | 3M5Q8591BC | |
FORD | 3M5Q8591CA | |
MAZDA | Y60115010 | |
MAZDA | Y60115010A | |
MAZDA | Y60115010B | |
MAZDA | Y60115S20 | |
MAZDA | Y60315100 | |
PEUGEOT | 1201G1 | |
PEUGEOT | 1201G9 | |
PEUGEOT | 1201K8 | |
SUZUKI | 1740069K00 | |
VOLVO | 30711527 | |
VOLVO | 30751971 | |
MINI | 11517805992 |
Zastosowanie Pompa wodna PA1252 SALERI SIL w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.