Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat STILO VAN (192_) 1.9 JTD (192DXT1B) (2005.09-2008.08) 150km » 4001469 sasic
wybrany samochód: 
Fiat Stilo Van (192_) 1.9 Jtd (192dxt1b) (2005.09-2008.08) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie, kolumna kierownicza 4001469 SASIC

4001469 Połączenie, kolumna kierownicza SASIC
sasic 4001469
Połączenie, kolumna kierownicza 4001469
4001469
sasic 4001469 Połączenie, kolumna kierownicza
Połączenie, kolumna kierownicza 4001469 sasic
Połączenie, kolumna kierownicza 4001469 sasic
17.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

4001469

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Rodzaj przegubuPrzegub krzyżowy
dla numeru OE7704001919
nr EAN3660872310583

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie, kolumna kierownicza 4001469 SASIC

Przegub wału kolumny kierowniczej pasuje do: RENAULT 12, 18, 18 VARIABLE, 20, 30, 4, 4/MINIVAN, 5, 6 0.8-2.6 10.69-06.90
numery OEM:
RENAULT      7704001919

Zastosowanie Połączenie, kolumna kierownicza 4001469 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.