Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel COMBO Tour (X12) 1.3 CDTI (C26, D26, E26, C05) (2016.03-???) 95km » 8173533 sasic
wybrany samochód: 
Opel Combo Tour (x12) 1.3 Cdti (c26, D26, E26, C05) (2016.03-???) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173533 SASIC

8173533 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SASIC
sasic 8173533
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173533
8173533
sasic 8173533 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173533 sasic
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173533 sasic
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173533 sasic
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173533 sasic

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8173533

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar gwintuM16x1,5
dla numeru OE381759
parzyste numery artykułów8173543
nr EAN3660872346469

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173533 SASIC

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: CITROEN C5 I, C5 II, C5 III, C5 II/KOMBI, C5 I/KOMBI 1.6D-3.0 03.01-10.10
numery OEM:
CITROËN      381753
CITROËN      381759

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 8173533 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.