Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Iveco S-WAY AD260S40P LNG (2019-???) 400km » 19114 sidem
wybrany samochód: 
Iveco S-way Ad260s40p Lng (2019-???) 400km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 19114 SIDEM

19114 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SIDEM
42.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

19114

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyz prawej
Wymiar gwintuMM14X1,5R
Rozmiar gwintu 1MM14X1,5R
Długość przegub osiowy [mm]294
Tylko w połączeniu zNUT
nr EAN5413978190904

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 19114 SIDEM

numery OEM:
FIAT      518 85 439*
FIAT      519 09 749*
FIAT      Part of
OPEL      16 03 543
OPEL      16 09 211
OPEL      16 09 456
VAUXHALL      39 075 199
VAUXHALL      93 189 022
VAUXHALL      93 196 540
VAUXHALL      95 514 914

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 19114 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 19114 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.