Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat STILO (192_) 1.9 JTD (192AXS1B, 192BXS1B) (2004.09-2006.11) 90km » 4240 sidem
wybrany samochód: 
Fiat Stilo (192_) 1.9 Jtd (192axs1b, 192bxs1b) (2004.09-2006.11) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4240 SIDEM

4240 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
45.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

4240

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyz prawej
Zbieżność stożka1/6
Długość [mm]90
Wymiar gwintuFM16X1,5R
Wymiar stożka [mm]16,8
Rozmiar gwintu 1MM14x1,5R
nr EAN5413978159888

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4240 SIDEM

numery OEM:
FORD      1 138 275
FORD      1 370 741
FORD      1 490 759
FORD      1 736 669
FORD      1 743 642
FORD      1 763 989
FORD      4 047 091
FORD USA      6C11 3289 AA
FORD USA      6C11 3289 AB
FORD USA      6C11 3289 AC
FORD USA      6C1J 3289 AA
FORD USA      BK21 3289 AA
FORD USA      YC15 3289 AA
FORD USA      YC1J 3289 AA

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4240 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4240 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.