Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » VKDY 321014 skf

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny VKDY 321014 SKF

VKDY 321014 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SKF

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

VKJP 2094

numer części:

VKDY 321014

producent:

SKF

Długość [mm] 192
Wymiar gwintu M16 x 1,5
Rozmiar gwintu 1 M16 x 1,5
parzyste numery artykułów VKDY 321014
nr EAN 7316579301381

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny VKDY 321014 SKF

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 192mm) pasuje do: VW CALIFORNIA T5 CAMPER, CALIFORNIA T6 CAMPER, MULTIVAN T5, MULTIVAN T6, TRANSPORTER T5, TRANSPORTER T6 1.9D-3.2 04.03-08.24

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny VKDY 321014 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny VKDY 321014 producenta SKF

VOLKSWAGEN

7E0419803, 7E0419804, 7H0419803B, 7H0419803C, 7H0419803D, 7H0419803E, 7H0419803F, 7H0419804B, 7H0419804C, 7H0419804D, 7H0419804E, 7H0419804F

numery OEM:
VOLKSWAGEN      7E0 419 803
VOLKSWAGEN      7E0 419 804
VOLKSWAGEN      7H0 419 803 B
VOLKSWAGEN      7H0 419 803 C
VOLKSWAGEN      7H0 419 803 D
VOLKSWAGEN      7H0 419 803 E
VOLKSWAGEN      7H0 419 803 F
VOLKSWAGEN      7H0 419 804 B
VOLKSWAGEN      7H0 419 804 C
VOLKSWAGEN      7H0 419 804 D
VOLKSWAGEN      7H0 419 804 E
VOLKSWAGEN      7H0 419 804 F
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny VKDY 321014 SKF w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny VKDY 321014 SKF:

Adam, Osielsko
2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Informacje o producencie części do samochodów firmie SKF

 

SKF to firma szwedzka, założona w 1907 roku przez Gustafa Ericssona. Nazwa "SKF" to skrót od Svenska Kullagerfabriken, co oznacza po szwedzku "Szwedzkie Fabryki Łożysk Kulowych". Firma specjalizuje się w produkcji łożysk i innych części mechanicznych stosowanych w przemyśle, w tym także w przemyśle samochodowym.

Produkty SKF dla przemysłu samochodowego obejmują łożyska, uszczelki, pakiety uszczelkowe, przeguby kulowe i wiele innych części, które są stosowane w różnych systemach pojazdów, takich jak układ napędowy, zawieszenie, układ kierowniczy, układ hamulcowy i inne.

Firma posiada fabryki w wielu krajach na całym świecie, w tym w Szwecji, Niemczech, Francji, Włoszech, Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Japonii i Chinach.

SKF jest jednym z największych producentów łożysk na świecie i posiada bogatą historię innowacji technologicznych, w tym wynalezienie łożyska kulkowego samonośnego w 1919 roku oraz rozwoju łożyska magnetycznego w latach 90-tych. Firma posiada również wiele patentów na swoje produkty.

SKF wyróżnia się na rynku dzięki swojej strategii "BeyondZero", która koncentruje się na zrównoważonym rozwoju i redukcji wpływu na środowisko naturalne poprzez innowacje technologiczne i działania proekologiczne w procesach produkcyjnych. Firma skupia się również na dostarczaniu klientom rozwiązań optymalizujących koszty i zwiększających wydajność poprzez zaawansowane technologie i usługi serwisowe.