Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » S 3436 R sofima

Filtr oleju S 3436 R SOFIMA

S 3436 R Filtr oleju SOFIMA
17.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

S 3436 R

producent:

SOFIMA

Wysokość [mm] 123
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 78
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 71
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 61
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 2,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 8013097042121

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju S 3436 R SOFIMA

Filtr oleju pasuje do: AUDI 80 B1, A3, A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C5, CABRIOLET B3, TT; SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, CORDOBA, EXEO, EXEO ST, IBIZA II, IBIZA III, LEON, TOLEDO II 1.6-4.2 09.74-
numery OEM:
VAG      06A115561
VAG      06A115561B
VAG      078115561K
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju S 3436 R SOFIMA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju S 3436 R SOFIMA:

2020-05-07
 5/5
Olej OK, czeka na wymianę.
2022-09-30
 5/5
Filtr Ok, stosuję do Iveco Daily.
2022-01-03
 5/5
Filterek w korzystnej cenie w tym sklepie

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

SOFIMA