Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Ford C-MAX II (DXA/CB7, DXA/CEU) 1.6 TDCi (2010.12-2019.06) 115km » S 5024 PE sofima
wybrany samochód: 
Ford C-max Ii (dxa/cb7, Dxa/ceu) 1.6 Tdci (2010.12-2019.06) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju S 5024 PE SOFIMA

S 5024 PE Filtr oleju SOFIMA
sofima S 5024 PE
Filtr oleju S 5024 PE
S 5024 PE
sofima S 5024 PE Filtr oleju
21.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

S 5024 PE

producent:

SOFIMA

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]89
średnica zewnętrzna [mm]61
Średnica wewnętrzna 1 [mm]35
Średnica wewnętrzna 2 [mm]10
Rodzaj filtraWkład filtra
nr EAN8013097066219

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju S 5024 PE SOFIMA

Filtr oleju pasuje do: ALFA ROMEO 159, SPIDER, CADILLAC BLS, CHEVROLET CAPTIVA, HHR, MALIBU, FIAT CROMA, OPEL ANTARA A, ASTRA G, ASTRA J GTC, GT, INSIGNIA A, SIGNUM, SPEEDSTER 1.8-2.4 06.00-
numery OEM:
FIAT      71739396
FIAT      71752468
FIAT      71769199
OPEL      4804934
OPEL      4804935
OPEL      5650331
OPEL      5650337
OPEL      5650348
OPEL      650315
SAAB      12575810
SAAB      12579143
SAAB      24460713
VAUXHALL      93171212
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju S 5024 PE SOFIMA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju S 5024 PE SOFIMA:

2022-09-30
 5/5
Filtr Ok, stosuję do Iveco Daily.
2022-01-03
 5/5
Filterek w korzystnej cenie w tym sklepie
2020-05-07
 5/5
Olej OK, czeka na wymianę.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

SOFIMA