Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » S 9820 R sofima

Filtr oleju S 9820 R SOFIMA

S 9820 R Filtr oleju SOFIMA
21.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro
2 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

S 9820 R

producent:

SOFIMA

Wysokość [mm] 61
Wymiar gwintu M 20 X 1,5
średnica zewnętrzna [mm] 66
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 69,5
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 63
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 55
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1,3
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 8013097042510

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju S 9820 R SOFIMA

Filtr oleju pasuje do: AIXAM CROSSLINE, D-TRUCK; DACIA LOGAN, LOGAN II, LOGAN MCV II, SANDERO, SANDERO II; ISUZU GEMINI; NISSAN CEDRIC, KUBISTAR; RENAULT CLIO I, CLIO II 0.4D-3.0 09.80-
numery OEM:
NISSAN      15208-00QAG
RENAULT      7700112686
RENAULT      8200257642
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju S 9820 R SOFIMA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju S 9820 R SOFIMA:

2022-09-30
 5/5
Filtr Ok, stosuję do Iveco Daily.
2020-05-07
 5/5
Olej OK, czeka na wymianę.
2022-01-03
 5/5
Filterek w korzystnej cenie w tym sklepie

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

SOFIMA