Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 10 03 1305 swag autoteile gmbh

Tuleja, dźwignia napinacza koła pasowego 10 03 1305 SWAG Autoteile GmbH

10 03 1305 Tuleja, dźwignia napinacza koła pasowego SWAG Autoteile GmbH
91.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

10 03 1305

Ciężar [kg] 0,175
nr EAN 4044688050748

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Tuleja, dźwignia napinacza koła pasowego 10 03 1305 SWAG Autoteile GmbH

Łożysko napinacza paska wielorowkowego pasuje do: MERCEDES 124 T-MODEL (S124) 200 D (124.120)/200 T D (124.180)/208 D 2.3/208 D 2.3 (601.371, 601.372, 601.376, 601.377)/210 D 2.8/210 D 2.9/250 D (124.
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      601 981 00 27
MERCEDES-BENZ      A601 981 00 27
MERCEDES-BENZ      Q83119972580

Zastosowanie Tuleja, dźwignia napinacza koła pasowego 10 03 1305 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.