Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10 93 3528 swag autoteile gmbh

Koło pasowe, wał korbowy 10 93 3528 SWAG Autoteile GmbH

10 93 3528 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
swag 10 93 3528
Koło pasowe, wał korbowy 10 93 3528
204.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

10 93 3528

Szerokość [mm] 22,0
Średnica wewnętrzna [mm] 18,0
średnica zewnętrzna [mm] 155,0
Ciężar [kg] 1,595
Ilość żeber 4
Parametr 5PK
nr EAN 4044688647382

skład zestawu:
10 92 6367 Koło pasowe, wał korbowy
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10 93 3528 SWAG Autoteile GmbH

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4) pasuje do: MERCEDES A (W168), VANEO (414) 1.4-2.1 07.97-07.05
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      166 030 00 03
MERCEDES-BENZ      166 030 01 03
MERCEDES-BENZ      166 030 02 03
MERCEDES-BENZ      166 030 03 03
MERCEDES-BENZ      166 030 03 03 S1
MERCEDES-BENZ      A166 030 00 03
MERCEDES-BENZ      A166 030 01 03
MERCEDES-BENZ      A166 030 02 03

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10 93 3528 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.