Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 82 94 2759 swag autoteile gmbh

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 82 94 2759 SWAG Autoteile GmbH

82 94 2759 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

82 94 2759

parzyste numery artykułów 82 94 2758
Długość [mm] 215
Grubość [mm] 90,0
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Rozmiar klucza 19
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ciężar [kg] 0,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką koronową
nr EAN 4044688427595

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 82 94 2759 SWAG Autoteile GmbH

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: INFINITI EX, G, M, Q50, Q60, Q70; NISSAN 370Z, SKYLINE 2.0-3.7 10.08-
numery OEM:
NISSAN      48520-EG026
NISSAN      D8520-EG00C
NISSAN      D8520EG00B
INFINITI      48520-EG026
INFINITI      D8520-EG00C

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 82 94 2759 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 82 94 2759 SWAG Autoteile GmbH:

2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.