Tryb pracy | mechaniczne |
Liczba otworów | 7 |
Ø koła pasowego [mm] | 130 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Średnica koła łopatkowego [mm] | 62,5 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D11036TT THERMOTEC
NISSAN | 2101043G25 | |
NISSAN | 2101043G26 | |
NISSAN | 2101043G27 | |
NISSAN | 2101043G28 | |
NISSAN | 2101043G29 | |
NISSAN | 2101043G86 | |
NISSAN | 2101080G25 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D11036TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.