Liczba otworów | 7 |
Liczba otworów gwintowanych | 4 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D14047TT THERMOTEC
CITROËN | 1612720880 | |
CITROËN | 1612722680 | |
CITROËN | 1623118680 | |
HONDA | 1612720880 | |
HONDA | 19200-RGA-010 | |
HONDA | 19200RBDE01 | |
HONDA | 19200RSRE01 | |
HONDA | 19200RSRE02 | |
HONDA | PA10093 | |
BUGATTI | PA10093 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D14047TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.