
| Tryb pracy | mechaniczne |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1B032TT THERMOTEC
3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7
0393730, 11510393730, 11517785015, 11517786736, 7786736
| BMW | 0393730 | |
| BMW | 11 51 0 393 730 | |
| BMW | 11 51 7 785 015 | |
| BMW | 11 51 7 786 736 | |
| BMW | 7 786 736 | |
| BUGATTI | PA5419 | |
| CARBODIES | 332225 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1B032TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.