| Tryb pracy | mechaniczne |
| Liczba otworów | 9 |
| Ø koła pasowego [mm] | 90 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
| Średnica koła łopatkowego [mm] | 74 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1M040TT THERMOTEC
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
6462000301, A6462000301
| MERCEDES-BENZ | 646 200 03 01 | |
| MERCEDES-BENZ | A6462000301 | |
| BUGATTI | PA10023 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1M040TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.