Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1V013TT THERMOTEC
FORD | 6G9N8591AA | |
RENAULT | 7438610006 | |
RENAULT | 7438610035 | |
VOLVO | 271647 | |
VOLVO | 271985 | |
VOLVO | 271986 | |
VOLVO | 272457 | |
VOLVO | 272474 | |
VOLVO | 272476 | |
VOLVO | 272481 | |
VOLVO | 272954 | |
VOLVO | 30650751 | |
VOLVO | 306508034 | |
VOLVO | 30684432 | |
VOLVO | 9161910 | |
VOLVO | 9161920 | |
VOLVO | 9471841 | |
VOLVO | 9496428 | |
VOLVO | 9497290 | |
BUGATTI | PA10039 | |
BUGATTI | PA8802 | |
BUGATTI | PA8803 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1V013TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.