Liczba zębów | 19 |
Tryb pracy | mechaniczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1W049TT THERMOTEC
AUDI | 03L121011 | |
AUDI | 03L121011H | |
AUDI | 03L121011V | |
AUDI | 03L121011X | |
SEAT | 03L121011 | |
SKODA | 03L121011HX | |
VOLKSWAGEN | 03L121011 | |
VOLKSWAGEN | 03L121011H | |
VOLKSWAGEN | 03L121011HX | |
VOLKSWAGEN | 03L121011J | |
VOLKSWAGEN | 03L121011JX | |
VOLKSWAGEN | 03L121011V | |
VOLKSWAGEN | 03L121011X |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1W049TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.