Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » D8W013TT thermotec

Wentylator chłodnicy silnika D8W013TT THERMOTEC

D8W013TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8W013TT
Wentylator chłodnicy silnika D8W013TT
D8W013TT
113.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8W013TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]200/120
Strona zabudowyz lewej
Średnica [mm]280
Tryb pracyelektryczny
średnica zewnętrzna [mm]280
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Kształt obudowy wtyczkiprostokątny
Liczba łopatek wentylatora6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8W013TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
AUDI      165959455T
AUDI      191 959 455Q
AUDI      431959455C
PORSCHE      165 959 455T
PORSCHE      191 959 455Q
PORSCHE      431 959 455C
SEAT      165959455T
SEAT      191 959 455Q
SEAT      431 959 455C
SKODA      165 959 455 T
SKODA      191 959 455 Q
SKODA      431 959 455 C
VOLKSWAGEN      165959455T
VOLKSWAGEN      191 959 455Q
VOLKSWAGEN      431959455C

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8W013TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.