Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » D8W044TT thermotec

Wentylator chłodnicy silnika D8W044TT THERMOTEC

D8W044TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8W044TT
Wentylator chłodnicy silnika D8W044TT
D8W044TT

przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8W044TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]126
Strona zabudowyz lewej
Średnica [mm]280
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8W044TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika

Wentylator chłodnicy silnika D8W044TT ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Wentylator chłodnicy silnika D8W044TT producenta THERMOTEC

AUDI

165959455AB, 165959455AC, 165959455AL, 165959455AM, 191959455F, 191959455G, 191959455T, 1H0906233, 321959455M, 321959455N, 357972742A, 357972742B, 357972773, 811959455A, 811959455D, 811959455M

VOLKSWAGEN

165959455AB, 165959455AC, 165959455AL, 165959455AM, 191959455F, 191959455G, 191959455T, 1H0906233, 321959455M, 321959455N, 357972742A, 357972742B, 357972773, 811959455A, 811959455D, 811959455M

SEAT

165959455AB, 165959455AC, 165959455AL, 165959455AM, 191959455F, 191959455G, 191959455T, 1H0906233, 321959455M, 321959455N, 357972742A, 357972742B, 357972773, 811959455A, 811959455D, 811959455M

numery OEM:
AUDI      165959455AB
AUDI      165959455AC
AUDI      165959455AL
AUDI      165959455AM
AUDI      191959455F
AUDI      191959455G
AUDI      191959455T
AUDI      1H0906233
AUDI      321959455M
AUDI      321959455N
AUDI      357972742A
AUDI      357972742B
AUDI      357972773
AUDI      811959455A
AUDI      811959455D
AUDI      811959455M
SEAT      165959455AB
SEAT      165959455AC
SEAT      165959455AL
SEAT      165959455AM
SEAT      191959455F
SEAT      191959455G
SEAT      191959455T
SEAT      1H0906233
SEAT      321959455M
SEAT      321959455N
SEAT      357972742A
SEAT      357972742B
SEAT      357972773
SEAT      811959455A
SEAT      811959455D
SEAT      811959455M
VOLKSWAGEN      165959455AB
VOLKSWAGEN      165959455AC
VOLKSWAGEN      165959455AL
VOLKSWAGEN      165959455AM
VOLKSWAGEN      191959455F
VOLKSWAGEN      191959455G
VOLKSWAGEN      191959455T
VOLKSWAGEN      1H0906233
VOLKSWAGEN      321959455M
VOLKSWAGEN      321959455N
VOLKSWAGEN      357972742A
VOLKSWAGEN      357972742B
VOLKSWAGEN      357972773
VOLKSWAGEN      811959455A
VOLKSWAGEN      811959455D
VOLKSWAGEN      811959455M

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8W044TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.