Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Honda CMX CMX 250 C Rebel (MC13) (1995.09-1996.12) 18km » 100 054 topran
wybrany samochód: 
Honda Cmx Cmx 250 C Rebel (mc13) (1995.09-1996.12) 18km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 054 TOPRAN

100 054 Pierścień uszczelniający, wał napędowy TOPRAN
topran 100 054
Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 054
19.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

100 054

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]7
Średnica wewnętrzna [mm]20
średnica zewnętrzna [mm]35
MateriałACM (poliakryl-kauczuk)
Rodzaj gwintuGwint prawoskrętny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 054 TOPRAN

Uszczelniacz skrzyni biegów (20x35x7/10) pasuje do: AUDI 100 C2, 100 C3, 80 B2, VW PASSAT B1, PASSAT B2 1.3-1.8 05.73-11.90
numery OEM:
AUDI      014 311 113A
VOLKSWAGEN      014 311 113A

Zastosowanie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 100 054 TOPRAN w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.