Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Opel VIVARO A Furgon (X83) 2.5 CDTI (F7) (2006.08-???) 146km » 107 331 topran
wybrany samochód: 
Opel Vivaro A Furgon (x83) 2.5 Cdti (f7) (2006.08-???) 146km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 107 331 TOPRAN

107 331 Korpus termostatu TOPRAN
topran 107 331
Korpus termostatu 107 331
30.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

107 331

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Ogrzewanie/chłodzeniez dwoma złączami termoprzekaźnika
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniami
Liczba śrub2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez termostatu
Materiał obudowyGFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 107 331 TOPRAN

Króciec układu chłodzenia pasuje do: VW GOLF II, JETTA II, POLO, POLO CLASSIC, POLO II 1.3 06.86-09.94
numery OEM:
VOLKSWAGEN      030 121 117M

Zastosowanie Korpus termostatu 107 331 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.