Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Ford C-MAX (DM2) 2.0 TDCi (2007.02-2010.09) 136km » 107 699 topran
wybrany samochód: 
Ford C-max (dm2) 2.0 Tdci (2007.02-2010.09) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza, t+ 107 699 TOPRAN

107 699 Sworzeń wahacza, t+ TOPRAN
47.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

    Ocena:
numery handlowe:

t+

numer części:

107 699

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Rodzaj wahaczadla wahacza poprzecznego
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz materiałami dodatkowymi
parzyste numery artykułów107 702
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, t+ 107 699 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód L (dół przód) (średnica stożka 14,9mm, z materiałami dodatkowymi) pasuje do: AUDI A3, SEAT LEON, TOLEDO II, SKODA FABIA I, OCTAVIA I, VW BORA, BORA I 1.2-3.2 09.96-12.13
numery OEM:
AUDI      1J0 407 365A
AUDI      1J0 407 365C
AUDI      1J0 407 365D
AUDI      1J0 407 365H
AUDI      1J0 407 365J
AUDI      1J0 498 365CS
SEAT      1J0 407 365A
SEAT      1J0 407 365C
SEAT      1J0 407 365D
SEAT      1J0 407 365H
SEAT      1J0 407 365J
SEAT      1J0 498 365CS
SKODA      1J0 407 365A
SKODA      1J0 407 365C
SKODA      1J0 407 365D
SKODA      1J0 407 365H
SKODA      1J0 407 365J
SKODA      1J0 498 365CS
VOLKSWAGEN      1J0 407 365A
VOLKSWAGEN      1J0 407 365C
VOLKSWAGEN      1J0 407 365D
VOLKSWAGEN      1J0 407 365H
VOLKSWAGEN      1J0 407 365J
VOLKSWAGEN      1J0 498 365CS

Zastosowanie Sworzeń wahacza, t+ 107 699 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.