Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Alfa Romeo ALFASUD Sprint (902_) 1.7 i.e. (902C2D) (1987.10-1989.12) 105km » 107 705 topran
wybrany samochód: 
Alfa Romeo Alfasud Sprint (902_) 1.7 I.e. (902c2d) (1987.10-1989.12) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 107 705 TOPRAN

107 705 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 107 705
Wentylator, chłodzenie silnika 107 705
107 705
topran 107 705 Wentylator, chłodzenie silnika
148.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

107 705

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Tryb pracyelektryczny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzeniezawiera koło wentylatora
Kierunek obrotówprzeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Moc znamionowa [W]100/60
średnica zewnętrzna [mm]345
Ilość biegunów3
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 107 705 TOPRAN

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI A3, TT, SEAT CORDOBA, IBIZA III, LEON, TOLEDO II, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, OCTAVIA I, ROOMSTER, ROOMSTER PRAKTIK 1.0-2.0CNG 09.96-05.15
numery OEM:
AUDI      1J0 959 455
AUDI      1J0 959 455B
AUDI      6E0 959 455A
SEAT      1J0 959 455
SEAT      1J0 959 455B
SEAT      6E0 959 455A
SKODA      1J0 959 455
SKODA      1J0 959 455B
SKODA      6E0 959 455A
VOLKSWAGEN      1J0 959 455
VOLKSWAGEN      1J0 959 455B
VOLKSWAGEN      6E0 959 455A

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 107 705 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 107 705 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.