Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 107 920 topran

Korpus termostatu 107 920 TOPRAN

107 920 Korpus termostatu TOPRAN
topran 107 920
Korpus termostatu 107 920
107 920
topran 107 920 Korpus termostatu
34.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

107 920

producent:

TOPRAN

Rodzaj korpusu obudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ogrzewanie/chłodzenie ze złączem termoprzekaźnika
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez termostatu
Materiał obudowy GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 107 920 TOPRAN

Obudowa termostatu (z uszczelką) pasuje do: MERCEDES V (638/2), VW CORRADO, GOLF III, PASSAT B3/B4, SHARAN, TRANSPORTER T4, VENTO 2.8/2.9 06.91-07.03 pasuje do: VW
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 203 00 61
MERCEDES-BENZ      A000 203 00 61
VOLKSWAGEN      021 121 117A
zamienniki:
90351
brak
ORIGINAL IMPERIUM
18-0043
brak
MAXGEAR

Zastosowanie Korpus termostatu 107 920 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.