Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Audi A1 (8X1, 8XK) 2.0 TDI (2011.09-2015.04) 143km » 108 158 topran
wybrany samochód: 
Audi A1 (8x1, 8xk) 2.0 Tdi (2011.09-2015.04) 143km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 108 158 TOPRAN

108 158 Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący TOPRAN
topran 108 158
Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 108 158
9.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:6 szt.

    Ocena:
numer części:

108 158

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Rodzaj wahaczadla wahacza poprzecznego
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 108 158 TOPRAN

Część mocujące sworzeń wahacza przód L/P (podkładka) pasuje do: AUDI A3, SEAT LEON, TOLEDO I, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, VW BORA, BORA I, GOLF III, GOLF IV, NEW BEETLE 1.4-2.8 06.91-12.13
numery OEM:
AUDI      1H0 407 175
AUDI      1J0 407 175
AUDI      1J0 407 175B
SEAT      1H0 407 175
SEAT      1J0 407 175
SEAT      1J0 407 175B
SKODA      1H0 407 175
SKODA      1J0 407 175
SKODA      1J0 407 175B
VOLKSWAGEN      1H0 407 175
VOLKSWAGEN      1J0 407 175
VOLKSWAGEN      1J0 407 175B

Zastosowanie Podkładka zabezpieczająca, przegub nośny / prowadzący 108 158 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.