Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » osuszacz klimatyzacji » 108 916 topran

Osuszacz klimatyzacji 108 916 TOPRAN

108 916 Osuszacz klimatyzacji TOPRAN
topran 108 916
Osuszacz klimatyzacji 108 916
52.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

108 916

producent:

TOPRAN

Czynnik chłodniczy R 134a
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Osuszacz klimatyzacji 108 916 TOPRAN

Osuszacz klimatyzacji pasuje do: AUDI A3, TT; SEAT CORDOBA, IBIZA II, LEON, TOLEDO II; SKODA OCTAVIA I; VW BORA, BORA I, GOLF IV 1.0-3.2 02.93-12.13
numery OEM:
AUDI      1J0 820 191A
AUDI      1J0 820 191B
AUDI      1J0 820 191D
SEAT      1J0 820 191A
SEAT      1J0 820 191B
SEAT      1J0 820 191D
SKODA      1J0 820 191A
SKODA      1J0 820 191B
SKODA      1J0 820 191D
VOLKSWAGEN      1J0 820 191A
VOLKSWAGEN      1J0 820 191B
VOLKSWAGEN      1J0 820 191D

Zastosowanie Osuszacz klimatyzacji 108 916 TOPRAN w samochodach:

Osuszacz klimatyzacji


To urządzenie buforowe znajduje się w układzie klimatyzacji samochodowe. Umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia, pomiędzy skraplaczem a zaworem rozprężnym. Zadaniem osuszacza jest filtrowanie zanieczyszczeń (w tym również wychwytywanie wilgoci z czynnika chłodzącego), które mogą niekorzystnie wpłynąć na trwałość i skuteczność działania klimatyzacji samochodowej.

Osuszacz układu klimatyzacji powinien zostać wymieniony wówczas, gdy nastąpi awaria skraplacza. Zdolność osuszacza do pochłaniania wilgoci jest ograniczona. Dzieje się to za sprawą niewielkiej objętości środka higroskopijnego. W związku z tym dochodzi do zjawiska powstawania kwasów, powodujących korozję.

Element ten powinien być regularnie wymieniany nawet w przypadku, gdy nie doszło do żadnej awarii. Interwał wymiany osuszacza to 2 lata. Trzeba również wymienić go na nowy element każdorazowo, gdy doszło do otwarcia układu, wymiany kondensora lub zatarcia sprężarki. Taka wymiana to niewielki koszt, warto się więc na nią zdecydować, by zapobiec poważniejszym usterkom.

Rutynowa, okresowa wymiana zmniejsza ryzyko zatarcia sprężarki, która jest już bardzo kosztownym elementem układu klimatyzacji samochodowej.