Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Fiat STILO VAN (192_) 1.9 JTD (192DXS1A) (2005.09-2008.08) 120km » 108 931 topran
wybrany samochód: 
Fiat Stilo Van (192_) 1.9 Jtd (192dxs1a) (2005.09-2008.08) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy 108 931 TOPRAN

108 931 Zestaw osłon, wał napędowy TOPRAN
26.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

108 931

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Strona zabudowyOd strony koła
Zestaw skrócony
Kompletacja odbiegająca od OE
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Ilość na oś2
Średnica wewnętrzna 1 [mm]24
Średnica wewnętrzna 2 [mm]90
Wysokość [mm]90
Materiał osłonyGuma
dla numeru OE701 498 203S

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 108 931 TOPRAN

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 24/90) (dł.90) (kpl.) pasuje do: AUDI 100 C4, 80 B4, 90 B3, A4 B5, A6 C4, A6 C5, A8 D2, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.8-3.7 08.88-03.08
numery OEM:
AUDI      441 498 203AS
AUDI      701 498 203S
SKODA      441 498 203AS
SKODA      701 498 203S
VOLKSWAGEN      441 498 203AS
VOLKSWAGEN      701 498 203S

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 108 931 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.