Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 109 157 topran

Rolka napinająca paska wieloklinowego 109 157 TOPRAN

109 157 Rolka napinająca paska wieloklinowego TOPRAN
97.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

109 157

producent:

TOPRAN

średnica zewnętrzna [mm] 63
Powierzchnia gładki
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Materiał Stal
Szerokość [mm] 17

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 109 157 TOPRAN

Rolka napinająca pasek wielorowkowy pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C5; SKODA SUPERB I; VW PASSAT B5 2.5D 07.97-03.08
numery OEM:
AUDI      059 260 523
AUDI      059 260 523A
AUDI      059 260 523B
SKODA      059 260 523
SKODA      059 260 523A
SKODA      059 260 523B
VOLKSWAGEN      059 260 523
VOLKSWAGEN      059 260 523A
VOLKSWAGEN      059 260 523B

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 109 157 TOPRAN w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.