Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Alfa Romeo 33 (907_) 1.4 i.e. (907.A3A, 907.A3B) (1991.06-1994.09) 90km » 109 482 topran
wybrany samochód: 
Alfa Romeo 33 (907_) 1.4 I.e. (907.a3a, 907.a3b) (1991.06-1994.09) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pierścień nadajnika impulsów, ABS 109 482 TOPRAN

109 482 Pierścień nadajnika impulsów, ABS TOPRAN
20.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

109 482

dostawca:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Średnica mocowania - pierścień nadajnika impulsów ABS80,02
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pierścień nadajnika impulsów, ABS 109 482 TOPRAN

Pierścień ABS przód L/P pasuje do: SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, LEON, TOLEDO II, VW CADDY II, GOLF II, GOLF III, JETTA II, LUPO I, PASSAT B3/B4, POLO 1.0-2.8 08.83-06.06
numery OEM:
SEAT      357 614 150
VOLKSWAGEN      357 614 150

Zastosowanie Pierścień nadajnika impulsów, ABS 109 482 TOPRAN w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.