Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 110 240 topran

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 240 TOPRAN

110 240 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
29.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

110 240

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Litera rozpoznawcza D
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Gwint zewn. [mm] M 12 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M 14 x 1,5
Długość [mm] 95

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 240 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: SEAT CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, TOLEDO IV; SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, RAPID, ROOMSTER 1.0-2.0 08.99-
numery OEM:
SEAT      6Q0 419 811C
SEAT      6Q0 423 811
SEAT      6Q0 423 811A
SEAT      6Q0 423 811C
SEAT      6R0 423 811
SEAT      6RD 423 811A
SEAT      6RD 423 811B
SEAT      6RU 423 811
SKODA      6Q0 419 811C
SKODA      6Q0 423 811
SKODA      6Q0 423 811A
SKODA      6Q0 423 811C
SKODA      6R0 423 811
SKODA      6RD 423 811A
SKODA      6RD 423 811B
SKODA      6RU 423 811
VOLKSWAGEN      6Q0 419 811C
VOLKSWAGEN      6Q0 423 811
VOLKSWAGEN      6Q0 423 811A
VOLKSWAGEN      6Q0 423 811C
VOLKSWAGEN      6R0 423 811
VOLKSWAGEN      6RD 423 811A
VOLKSWAGEN      6RD 423 811B
VOLKSWAGEN      6RU 423 811

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 240 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 110 240 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.