Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Volvo V90 II Kombi (235) D5 Polestar AWD (2016.10-???) 239km » 110 719 topran
wybrany samochód: 
Volvo V90 Ii Kombi (235) D5 Polestar Awd (2016.10-???) 239km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 110 719 TOPRAN

110 719 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
topran 110 719
Koło pasowe, wał korbowy 110 719
110 719
topran 110 719 Koło pasowe, wał korbowy
Koło pasowe, wał korbowy 110 719 topran
Koło pasowe, wał korbowy 110 719 topran
172.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

110 719

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Drganiaz tłumikiem drgań skrętnych
Koła pasoweKoło pasowe paska wieloklinowego
MateriałGuma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającawysprzęglony
Liczba rowków6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 110 719 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: AUDI A3, FORD GALAXY I, SEAT CORDOBA, IBIZA II, INCA, LEON, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, VW BORA, BORA I, CADDY II 1.9D/2.0D 03.95-03.10
numery OEM:
AUDI      038 105 243
SEAT      038 105 243
SKODA      038 105 243
VOLKSWAGEN      038 105 243

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 110 719 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.