Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy » 113 269 topran

Śruba / zawór odpowietrznika, cylinderek hamulcowy 113 269 TOPRAN

113 269 Śruba / zawór odpowietrznika, cylinderek hamulcowy TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

113 269

producent:

TOPRAN

Wymiar gwintu M 10
Skok gwintu [mm] 1
Długość całkowita [mm] 29
Zalecane rozszerzenie naprawy patrz lista dodatków 

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Śruba / zawór odpowietrznika, cylinderek hamulcowy 113 269 TOPRAN

Odpowietrznik hamulca (M10x1mm) pasuje do: AUDI A1, A3, A4 B5, A4 B6, A4 B7, A4 B8, A4 B9, A5, A6 C4, A6 C5, A6 C6, A6 C7, A6 C8, A7, A8 D4, Q5, TT; SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL 1.0-6.3 07.90-
numery OEM:
AUDI      183 611 471A
AUDI      1K0 615 273
AUDI      1K0 615 273A
AUDI      211 611 475A
AUDI      431 616 789
AUDI      443 616 789
AUDI      447 615 273
AUDI      7D0 615 273A
SEAT      183 611 471A
SEAT      1K0 615 273
SEAT      1K0 615 273A
SEAT      211 611 475A
SEAT      431 616 789
SEAT      443 616 789
SEAT      447 615 273
SEAT      7D0 615 273A
SKODA      183 611 471A
SKODA      1K0 615 273
SKODA      1K0 615 273A
SKODA      211 611 475A
SKODA      431 616 789
SKODA      443 616 789
SKODA      447 615 273
SKODA      7D0 615 273A
VOLKSWAGEN      183 611 471A
VOLKSWAGEN      1K0 615 273
VOLKSWAGEN      1K0 615 273A
VOLKSWAGEN      211 611 475A
VOLKSWAGEN      431 616 789
VOLKSWAGEN      443 616 789
VOLKSWAGEN      447 615 273
VOLKSWAGEN      7D0 615 273A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Śruba / zawór odpowietrznika, cylinderek hamulcowy 113 269 TOPRAN w samochodach:

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.