Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 113 790 topran

Koło pasowe, wentylator 113 790 TOPRAN

113 790 Koło pasowe, wentylator TOPRAN
topran 113 790
Koło pasowe, wentylator 113 790
23.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

113 790

producent:

TOPRAN

Materiał Stal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wentylator 113 790 TOPRAN

Koło pasowe wentylatora chłodnicy pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A6 C5; SKODA SUPERB I; VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6-2.0D 11.94-03.08
numery OEM:
AUDI      06B 119 145
SKODA      06B 119 145
VOLKSWAGEN      06B 119 145
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wentylator 113 790 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wentylator 113 790 TOPRAN:

2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.