Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » czyszczenie szyb » silnik wycieraczek Ford KUGA III (DFK) 2.5 Duratec PHEV (2024-???) 242km » 115 063 topran
wybrany samochód: 
Ford Kuga Iii (dfk) 2.5 Duratec Phev (2024-???) 242km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Silnik wycieraczek 115 063 TOPRAN

115 063 Silnik wycieraczek TOPRAN
topran 115 063
Silnik wycieraczek 115 063
115 063
topran 115 063 Silnik wycieraczek
Silnik wycieraczek 115 063 topran
Silnik wycieraczek 115 063 topran
166.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

115 063

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stroniedla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Strona zabudowySzyba czołowa pojazdu
Napięcie [V]12
Rodzaj mocowaniaMocowanie 3-punktowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze śrubami
Liczba śrub3

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Silnik wycieraczek 115 063 TOPRAN

Silnik wycieraczek przód pasuje do: SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, VW POLO IV 08.99-
numery OEM:
SKODA      6Q1 955 113
SKODA      6Q1 955 119
SKODA      6Q1 955 119A
VOLKSWAGEN      6Q1 955 113
VOLKSWAGEN      6Q1 955 119
VOLKSWAGEN      6Q1 955 119A

Zastosowanie Silnik wycieraczek 115 063 TOPRAN w samochodach:

Silnik wycieraczek


Silnik wycieraczek samochodowych jest bez wątpienia najważniejszym elementem układu odpowiedzialnego za oczyszczanie szyby. Podstawowe zadanie silniczka to napęd zespołu wycieraczek. Prędkość obrotową można regulować, co pozwala dostosować tryb pracy piór do aktualnych warunków atmosferycznych. Bez silnika wycieraczek, usuwanie zanieczyszczeń i wody z szyby samochodowej byłoby niemożliwe.

Cały mechanizm składa się właśnie z elektrycznego silnika, przekładni zębatej (listwy zębatej) oraz układu drążków. Odpowiadają one za poruszanie ramionami (i w efekcie za ruch piór) wycieraczek.

Nieprawidłowe działanie silnika wycieraczek jest łatwe do zdiagnozowania. Objawia się to zwolnieniem tempa pracy ramion oraz ich zatrzymywaniem się lub przeskakiwaniem. Czasem pojawiają się również dźwięki dochodzące z podszybia. Przypominają one metaliczny stukot.

Jeśli pojawiły się powyższe symptomy, możemy spodziewać się rychłej awarii tego podzespołu. Nie należy jej bagatelizować. Całkowite zatarcie silnika unieruchomi układ oczyszczania szyby. Nie trzeba nikomu tłumaczyć jak istotne może to być z punktu widzenia bezpieczeństwa. Warto dbać o dobry stan zarówno silniczka, jak i pozostałych elementów układu. Dzięki temu każda podróż będzie bezpieczna i komfortowa.