Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » czyszczenie szyb » silnik wycieraczek Citroën C4 coupe (LA_) 2.0 HDi (2008.07-2011.07) 140km » 116 574 topran
wybrany samochód: 
Citroën C4 Coupe (la_) 2.0 Hdi (2008.07-2011.07) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Silnik wycieraczek 116 574 TOPRAN

116 574 Silnik wycieraczek TOPRAN
190.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

116 574

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyTylna szyba
Ilość biegunów4
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z wycieraczką tylnej szyby
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze zintegrowaną dyszą myjącą
Napięcie [V]12
Rodzaj mocowaniaMocowanie 3-punktowe

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Silnik wycieraczek 116 574 TOPRAN

Silnik wycieraczek tył pasuje do: FORD GALAXY I, SEAT ALHAMBRA, VW SHARAN 03.95-03.10
numery OEM:
FORD      1 132 411
FORD      1 219 731
FORD      1 459 184
FORD      6M21A17K441AA
FORD      YM21A17K441BA
FORD      YM21A17K441BB
SEAT      7M3 955 711
VOLKSWAGEN      7M3 955 711
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Silnik wycieraczek 116 574 TOPRAN w samochodach:

Silnik wycieraczek


Silnik wycieraczek samochodowych jest bez wątpienia najważniejszym elementem układu odpowiedzialnego za oczyszczanie szyby. Podstawowe zadanie silniczka to napęd zespołu wycieraczek. Prędkość obrotową można regulować, co pozwala dostosować tryb pracy piór do aktualnych warunków atmosferycznych. Bez silnika wycieraczek, usuwanie zanieczyszczeń i wody z szyby samochodowej byłoby niemożliwe.

Cały mechanizm składa się właśnie z elektrycznego silnika, przekładni zębatej (listwy zębatej) oraz układu drążków. Odpowiadają one za poruszanie ramionami (i w efekcie za ruch piór) wycieraczek.

Nieprawidłowe działanie silnika wycieraczek jest łatwe do zdiagnozowania. Objawia się to zwolnieniem tempa pracy ramion oraz ich zatrzymywaniem się lub przeskakiwaniem. Czasem pojawiają się również dźwięki dochodzące z podszybia. Przypominają one metaliczny stukot.

Jeśli pojawiły się powyższe symptomy, możemy spodziewać się rychłej awarii tego podzespołu. Nie należy jej bagatelizować. Całkowite zatarcie silnika unieruchomi układ oczyszczania szyby. Nie trzeba nikomu tłumaczyć jak istotne może to być z punktu widzenia bezpieczeństwa. Warto dbać o dobry stan zarówno silniczka, jak i pozostałych elementów układu. Dzięki temu każda podróż będzie bezpieczna i komfortowa.